În calitate de furnizor exclusiv de motoare pentru Campionatul Mondial FIM Moto2™, Triumph Motorcycles pune la dispoziția tuturor echipelor motoare în trei cilindri de 765 cmc reglate pentru curse, fiecare dintre acestea fiind bazat pe motorul Street Triple RS, liderul clasei. Datorită îmbunătățirilor care permit motorului să respire mai liber și să se tureze mai mult, puterea maximă este de peste 140 CP (o creștere de peste 17% față de motocicleta de serie).
Recunoscând nivelul competiției și talentul din Moto2, Triumph și Dorna organizează, de asemenea, Triumph Triple Trophy în paralel cu Campionatul Mondial.
În semn de recunoaștere a performanțelor deosebite din fiecare weekend, se acordă puncte piloților care au stabilit cea mai mare viteză maximă, au obținut pole position, și pentru cel mai rapid tur de pistă al cursei.
The 2024 season marks the sixth season of Triumph powering Moto2™ as the Exclusive Engine Supplier.
During the last five years, the Triumph 765cc triple powerplant has redefined the category, with constant development seeing new lap records being broken all the time as we move the Triumph powered Moto2 machines even closer to MotoGP bikes. This makes Moto2 a more relevant feeder series than ever and helps to supercharge the next generation of MotoGP superstars.
2024 sees a shake up in the Triumph Triple Trophy as, for the first time, the winner will be chosen by the fans.
After each race, a panel representing Triumph and MotoGP will select a shortlist of three standout riders from the race weekend. Fans will then be able to vote for their favourite on the MotoGP Instagram channel.
The winner at the end of the season will receive a custom-liveried Triumph Street Triple RS,
Sezonul 2023 Moto2 marchează începutul celui de-al cincilea sezon în care Triumph va fi furnizorul exclusiv de motoare pentru Moto2. În acest timp, motorul triplu Triumph de 765cc a redefinit categoria, stabilind record de tur după record de tur și a ajutat la supraalimentarea următoarei generații de superstaruri MotoGP.
Datorită unei serii de dezvoltări aduse de Triumph la motorul triplu de 765cc, în 2023, motoarele produc acum mai multă putere pe toată plaja de turații, până la o limită superioară de 14.400 rpm (crescută cu 400 rpm), pentru a oferi performanțe și accelerații mai bune.
Mai multă putere și turație au necesitat componente mai puternice ale motorului, astfel că pistoanele au un material de calitate superioară, iar tijele, supapele de manivelă și arcurile sunt toate noi. Orificiile de admisie cu debit mai mare și profilele revizuite ale camei permit un debit mai mare al amestecului în camerele de combustie, iar presiunea în cilindru și compresia au fost mărite.
Toate acestea le oferă piloților mai multe posibilități atunci când vine vorba de linii și de tehnici de cursă, ceea ce duce la mai multe oportunități de depășire și la curse și mai bune.