Vietnamul necunoscut pe un Speed 400
Uneori trebuie să lăsați totul în urmă și să începeți o nouă aventură pentru a simți că sunteți în viață, atunci când viața de zi cu zi începe să vă copleșească. Călătoriile vă ajută să vă distanțați de rutina zilnică.
Nu a fost ceva diferit nici pentru Weronika Kwapisz, care nu a vrut să mai aștepte încă un an pentru a-și îndeplini visul și a decis să cumpere un bilet spre Vietnam pentru a descoperi necunoscutul. Nu a fost prima sa experiență! Această călătoare experimentată a mai întreprins câteva aventuri solo cu motocicleta la viața sa, cum ar fi traversarea Americii de Nord pe Bonneville-ul ei, când a parcurs 20 000 km (puteți afla mai multe despre această călătorie în cartea "Seeking the Wild West"). Ea a mai făcut, de asemenea, o călătorie pe Speedmaster prin Noua Zeelandă, prin Insulele Britanice pe un Speed Twin 1200, iar prima ei călătorie prin Europa a fost făcută pe o motocicletă de 125 cc, când a parcurs peste 12 000 km. Ea râde spunând că are benzină în vene datorită bunicii sale care era mecanic de motociclete.
De data aceasta ea a ales noul Speed 400 drept partener de călătorie. "Iubesc motocicletele clasice, stilul lor, caracterul, sunetul... Știam că pentru Asia trebuie să am o motocicletă ușoară, așa că atunci când am primit vestea că gama Triumph se va extinde cu motociclete de 400 cc, a fost o decizie ușoară să merg pe o nouă motocicletă Modern Classic din oferta britanică."
Cum a început povestea ta cu Triumph?
"Aventura mea cu Triumph a început în șaua Bonneville-ului, când am traversat America pe acea motocicletă. Reprezentanța din Polonia a fost atât de impresionată de călătoriile mele, încât mi-au propus să organizez pentru clienții lor excursii în Polonia și Europa. Astăzi, nouă ani mai târziu, lucrez cu normă întreagă pentru Triumph Polonia, încă pilotez și descopăr noi trasee făcând ceea ce îmi place."
Cum te-ai simțit de cealaltă parte a lumii?
"Din primele minute, de îndată ce am aterizat în Hanoi, am fost asaltată de sute de stimuli din toate părțile: mirosuri noi, scutere care claxonează constant, mașini care forțează prioritatea, o nouă limbă, toate acestea îi fac pe călători să circule permanent cu o concentrare totală. Inițial îmi era teamă să traversez strada pentru a nu fi călcată, dar s-a dovedit că există o logică în această nebunie și că toată lumea din orașe nu conduce scutere, ci mai degrabă înoată ca un banc de pești. Este un pic mai dificil pe drumurile naționale, deoarece, din păcate, legea junglei domnește acolo, iar cel mai mare are prioritate. În a doua zi nu am mai fost surprinsă să văd autobuze depășind camioane vechi sau camioane mari ca în filmele americane, depășind un vehicul care depășește o altă mașină. Din păcate, trebuie să fii foarte vigilent tot timpul. În plus, chiar după colț se termină adesea asfaltul, în mod interesant doar pe banda noastră, sau întâlnești de exemplu un bivol stând în mijlocul drumului. Mă amuz spunând că în Vietnam trebuie să te aștepți la neașteptat. Totuși, când scapi de toată nebunia poți vedea frumusețea Vietnamului, peisajele sale exotice și drumurile șerpuitoare de munte.
Cum se comportă noul Speed 400?
Fără nicio problemă, a depășit cu curaj toate drumurile și traseele off-road. Uneori mi-am cerut scuze pentru ceea ce i-am cerut, dar am fost foarte plăcut surprinsă de acest model. Este incredibil de ușor și cu un cuplu serios; trebuie să recunosc că nu aș îndrăzni să iau un vehicul mai mare pe unele trasee înguste pe care le-am ales. Al doilea avantaj este consumul său redus de combustibil, care în timpul călătoriei mele a fost de 2,27-3 l/100, ceea ce poate fi un mare avantaj pentru călătoriile cu buget redus. În ceea ce privește confortul călătoriei în sine, aceasta a fost de asemenea o mare surpriză, deoarece atât șaua este foarte confortabilă pentru un cafe racer atât de mic, cât și poziția în sine. Am fost mult mai deranjată de căldură (temperaturile au variat între 38-46C), care a fost uneori o problemă cu nivelul ridicat de 90% al umidității. Greu de suportat în echipamentul moto. Ce m-a salvat au fost opririle frecvente și înmuierea eșarfei de la gât în apă, ceea ce îmi dădea pentru 10 minute senzația de aer condiționat pornit, precum și consumul de apă de nucă de cocos sau ceai rece. În mod interesant, uneori era mai răcoare când pilotam cu viziera închisă decât deschisă.
Ce te-a impresionat cel mai mult?
"Cu siguranță bucla Ha Giang, cu priveliștile sale, traseele înguste, oamenii și prăpastiile de câteva sute de metri fără bariere de siguranță, care fac ca astfel de rute să îți rămână în memorie pentru o lungă perioadă de timp. Este un mic paradis motociclistic. Mi-a plăcut de asemenea foarte mult provincia Ninh Bình, cu incredibilele sale stânci aflate la îndemână și excursiile pe râu cu mici bărci din lemn în Tràng An. Nu este de mirare că este înscrisă în Patrimoniul Mondial UNESCO și că a apărut în multe filme de la Hollywood ca o locație misterioasă, exotică. Nu în ultimul rând, legendarul traseu Ho Chi Minh, pustiu și sălbatic, care leagă Vietnamul de Nord de Vietnamul de Sud și trece pe lângă granița cu Cambodgia și Laos. Uneori ai această senzație că te afli în mijlocul junglei, te aștepți să vezi un tigru pe drum, și poți auzi cu ușurință maimuțe în cască în timp ce călătorești. Iar dintre orașe mi-a plăcut cel mai mult Hoi An, cu faimoasele sale lanterne în noapte, muzica live, plaja superbă și toate atracțiile pe care le oferă acest oraș. Vorbind despre Vietnam, nu pot vorbi doar despre locuri, deoarece oamenii sunt cei care fac această țară unică. Sunt extrem de harnici, orientați spre familie și amabili. Îmi place cum apreciază toate lucrurile mărunte din viață și că se concentrează pe viitor, nu pe trecut. Aceasta a fost, cu siguranță, cea mai mare aventură din viața mea. Vietnamul m-a învățat multe lecții, mai ales să fiu mai răbdătoare și să prețuiesc clipa.