PROIECTUL TRIUMPH TE-1
CREAREA UNEI CAPABILITĂȚI PENTRU MOTOCICLETE ELECTRICE ÎN REGATUL UNIT
FAZA 2 – PROTOTIPUL GRUPULUI PROPULSOR
Odată cu dezvăluirea extraordinară a grupului motopropulsor electric avansat și a bateriei inovatoare și a primelor schițe de stil pentru prototipul final al Proiectului TE-1, faza a doua a acestei colaborări de referință în patru etape în domeniul designului și ingineriei britanice se încheie cu succes.
Realizând obiectivele anunțate la începutul proiectului TE-1 în mai 2019, concentrate spre dezvoltarea unei tehnologii specializate pentru motociclete electrice și a unor soluții integrate inovatoare, această colaborare unică între Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd și WMG de la Universitatea din Warwick, finanțată de Oficiul pentru Vehicule cu Emisii Zero, a obținut deja rezultate semnificative.
Incluzând inovații în proiectarea bateriilor și a grupului propulsor, rezultatele inițiale ale testelor de performanță depășesc cu mult valorile de referință actuale și obiectivele industriei. Dezvoltările în materie de performanță, eficiență și autonomie permit Proiectului TE-1 să îndeplinească pe deplin obiectivele parteneriatului de a spori credibilitatea și profilul industriei britanice, oferind o contribuție substanțială la viitoarea strategie a motocicletelor electrice de la Triumph.
Anunțarea finalizării fazei 2 - cu dezvăluirea prototipului bateriei și a grupului motopropulsor, a rezultatelor inițiale de performanțe de nivel înalt și a primelor schițe ale conceptului de design pentru prototipul de motocicletă al proiectului TE-1, care va fi creat la sfârșitul fazei următoare.
Printre realizările cheie ale proiectului până în prezent se numără rezultatele testelor care arată o inovație semnificativă în ceea ce privește masa, tehnologia bateriei și performanța grupului motopropulsor care depășește obiectivul stabilit de UK Automotive Council pentru 2025, cu îndeplinirea obiectivelor ambițioase ale proiectului de a oferi o inovație autentică pentru un nou standard în ceea ce privește performanța motocicletelor electrice complet utilizabile.
Proiectul TE-1 este o colaborare unică între patru lideri importanți din industria și mediul academic britanic - Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd.'s e-Drive Division și WMG, de la Universitatea din Warwick.
Obiectivul acestui proiect de doi ani se concentrează pe dezvoltarea capabilităților pentru motociclete electrice - oferind o contribuție la viitoarea ofertă de motociclete electrice a Triumph, stimulând inovația, capabilitățile și noile proprietăți intelectuale, sporind credibilitatea și profilul industriei și designului britanic.
Proiectul TE-1 este finanțat de Biroul pentru vehicule cu emisii zero (OZEV) al guvernului britanic și este realizat prin intermediul Innovate UK.
"Acest proiect important va constitui una dintre bazele viitoarei noastre strategii privind motocicletele electrice, care, în cele din urmă, se concentrează pe ce doresc motocicliștii de la Triumph-ul lor."
"Finalizarea fazei 2 și rezultatele promițătoare obținute până în prezent oferă o imagine interesantă a viitorului potențial electric și prezintă talentul și inovațiile acestei colaborări britanice unice. Fără îndoială, rezultatul acestui proiect va juca un rol semnificativ în eforturile noastre viitoare de a răspunde ambiției și dorinței clienților noștri de a-și reduce impactul asupra mediului și de a avea un transport mai durabil", a declarat Nick Bloor, CEO Triumph.
REZULTATELE PROIECTULUI TE1 - FAZA 2: PROTOTIPUL BATERIEI ȘI AL GRUPULUI PROPULSOR
WILLIAMS ADVANCED ENGINEERING (WAE)
Pe baza specificațiilor convenite, am identificat tehnologia adecvată a celulelor și arhitectura bateriei pentru a îndeplini obiectivele de performanță. Folosind acest cadru, am optimizat apoi dispunerea modulelor de baterii pentru a echilibra masa și poziționarea în cadrul șasiului prototipului, luând în considerare centrul de greutate, spațiul și relația cu grupul motopropulsor și abordarea încărcării.
În plus față de configurația modulelor am dezvoltat de asemenea o nouă și unică unitate de control a vehiculului care este integrată în pachetul de baterii pentru a micșora greutatea și gabaritul. În paralel, WAE a creat, de asemenea, un software inovator de gestionare a bateriei pentru a asigura furnizarea energiei în funcție de performanța bateriei.
Rezultatul fazei 2 pentru WAE include o baterie complet testată pe stand, cu rezultate de performanță care depășesc orice altceva de pe piață în ceea ce privește puterea și densitatea energetică.
"Suntem încântați să lucrăm la acest proiect pentru a oferi tehnologie de ultimă generație pentru baterii și sisteme de control. În peisajul actual, se poate spune că majoritatea tehnologiilor pentru motociclete electrice oferă o performanță compromisă la niveluri scăzute de încărcare a bateriei. Prin utilizarea unei soluții ușoare și compacte, am reușit să oferim pilotului toate performanțele în orice moment (indiferent de gradul de încărcare al bateriei) și o autonomie de top în clasă. Ne-am concentrat asupra depășirii limitelor pentru a reduce masa și a optimiza poziția cadrului pentru a îmbunătăți manevrabilitatea. De asemenea, am împins limitele de performanță ale bateriei, echilibrând designul pentru accelerație și autonomie, cu simulări modelate pe circuit. Cu alte cuvinte, cât mai agresiv posibil", a declarat Dyrr Ardash, Senior Commercial Manager, Williams Advanced Engineering. "Densitatea de energie a acestei noi baterii va fi un pas înainte semnificativ față de tehnologia existentă, oferind pilotului mai multă putere pentru mai mult timp. De asemenea, WAE a proiectat și dezvoltat de la zero o unitate de control electronic care combină sistemul de gestionare a bateriei cu funcțiile de control ale motocicletei într-un singur pachet. Aceasta este o premieră pentru această piață, cu aduce beneficii în ceea ce privește gabaritul și integrarea, optimizând în același timp performanța și autonomia."
DIVIZIA E-DRIVE A INTEGRAL POWERTRAIN LTD
Experiența noastră în proiectarea și fabricarea motoarelor și invertoarelor de ultimă generație ne-a ajutat să ducem această tehnologie la nivelul următor pentru proiectul TE-1. În Faza 1 am lucrat pentru a integra motorul și invertorul, în mod normal separate, într-un singur pachet compact. Integrarea reduce masa și volumul grupului motopropulsor prin reducerea numărului de compartimente suplimentare de pe vehicul, a elementelor de montare, a conductelor de răcire și a cablurilor grele de înaltă tensiune.
Conceptul inovator de integrare este, de asemenea, unul complet scalabil, prin care numărul de trepte de putere poate crește, de exemplu, pentru motoare cu diametru mai mare și cuplu mai mare. În combinație cu tehnologia de ultimă generație a motorului nostru, am văzut deja rezultate foarte interesante, motorul atingând o densitate de putere de două ori mai mare decât obiectivul stabilit de Consiliul auto din Regatul Unit pentru 2025.
De asemenea, am implementat o tehnologie avansată cu carbură de siliciu în invertor, ceea ce reduce pierderile din invertor și are ca rezultat o eficiență mai mare a trenului de rulare, a livrării de putere și a autonomiei. La sfârșitul Fazei 2, suntem mândri că am construit un motor prototip nou, complet operațional, care a fost testat pe stand și care oferă performanțe sub toate aspectele.
"Unul dintre cei mai influenți factori care influențează modul în care o motocicletă se manevrează și se comportă este masa, așa că la Integral Powertrain ne-am concentrat foarte mult pe o schimbare radicală în proiectarea motorului și a invertorului, eliminând, de exemplu, cablurile grele de înaltă tensiune. Acest lucru oferă un produs care este semnificativ mai compact și mai ușor decât orice altceva disponibil în prezent pe piață. Motorul produce 130 kW sau aproape 180 de cai putere, dar cântărește doar 10 kilograme, mult mai ușor decât tehnologia existentă și, în mod clar, o mică fracțiune din masa motoarelor tradiționale cu combustie internă", a declarat Andrew Cross, Chief Technical Officer la Integral Powertrain Ltd. "Tehnologia cu carbură de siliciu din noul nostru invertor integrat scalabil va contribui la stabilirea unor noi standarde în ceea ce privește eficiența motocicletelor electrice; aplicarea acestei tehnologii înseamnă o greutate totală mai mică, cu performanțe și autonomie semnificativ mai mari. În paralel, ne concentrăm foarte mult pe activitatea de proiectare pentru producție și asamblare, astfel încât toate aceste performanțe ridicate ale motoarelor și invertoarelor să poată fi oferite în mod eficient din punct de vedere al costurilor. În cele din urmă, acesta va fi cu adevărat un sistem de propulsie aflat în fruntea industriei, care va contribui la definirea viitorului mobilității electrice. Prin proiectul TE-1, suntem mândri să facem parte din acest proiect de referință pentru industria britanică."
WMG, LA UNIVERSITATEA DIN WARWICK
La WMG am lucrat îndeaproape cu toți partenerii TE-1 în timpul fazelor 1 și 2 pentru a dezvolta modele reprezentative de simulare a sistemelor motocicletei, inclusiv pentru baterie, motor și controlul vehiculului. Inițial, acest lucru ne-a permis să validăm specificațiile în raport cu selecția de componente preconizată prin evaluarea criteriilor de performanță, cum ar fi autonomia și viteza maximă cu modelele inițiale. Acest lucru a permis companiei Triumph să realizeze dezvoltarea software-ului într-un stadiu incipient, înainte de construirea hardware-ului, cu programe de testare amănunțite pentru a se asigura că testarea în condiții reale poate duce la perfecționare. Cel mai recent, am efectuat teste de testare a grupului motopropulsor utilizând prototipul grupului motopropulsor IPT pentru a ne asigura că simulările noastre sunt exacte și pentru a confirma că motorul funcționează în cadrul sistemului așa cum a fost prevăzut. De asemenea, am oferit îndrumări companiei Triumph cu privire la legislația viitoare, la infrastructura de încărcare și la strategiile de reciclare care vor trebui să fie implementate pe viitoarele platforme de motociclete electrice.
"Crearea de către noi a modelelor inițiale de simulare pe calculator la începutul fazei 1 a fost esențială pentru a ne asigura că selecția componentelor a fost adecvată pentru a atinge obiectivele de performanță definite de parteneri pentru prototipul TE-1. Am continuat această activitate în faza a doua a proiectului, perfecționând modelele la un nivel mult mai complex pentru a ne permite nouă și partenerilor să imităm și alte componente ale motocicletei, cum ar fi sistemele de frânare, de accelerație, de iluminare și alte sisteme, precum și să emulăm rularea în mod real pe motocicletă pentru a oferi oportunități de dezvoltare înainte ca aceste componente să fie proiectate complet. În plus, am creat o platformă fizică interconectată cu toate unitățile de control, cu scopul aplicării unui program de testare a validării designului pentru a ne asigura că funcționarea fiecărei secțiuni se încadrează în intervalul admisibil", a declarat Truong Quang Dinh, profesor asistent de sisteme de control și gestionare a energiei la WMG, Universitatea din Warwick.
MOTOCICLETELE TRIUMPH
De-a lungul fazei 2, Triumph a dezvoltat un nou software avansat de control al vehiculului, care încorporează toate sistemele electrice pentru a asigura un răspuns intuitiv al accelerației, frânare cu regenerare, control al tracțiunii și toate aspectele pe care un client le așteaptă de la o motocicletă Triumph de înaltă performanță. În plus, am integrat cele mai importante strategii de siguranță funcțională în acest software, am sprijinit WMG în testarea platformei și, de asemenea, am dezvoltat complet noul prototip de afișaj al instrumentelor de bord. Pe lângă această lucrare privind sistemul electric și de control, am proiectat un prototip complet nou al șasiului, inclusiv cadrul principal și subcadrul spate, care au fost optimizate împreună cu pachetele de baterii și motoare care vor fi dezvoltate în continuare în faza 3 în prototipul TE-1, care va fi utilizat ca platformă de prototipare în faza 4. În timpul dezvoltării acestui șasiu am ținut cont atât de designul transmisiei, cât și de stilul final al prototipului TE-1, ale cărui desene avem plăcerea de a le dezvălui astăzi pentru prima dată.
Steve Sargent, Chief Product Officer al Triumph, a declarat: "Punctul de plecare pentru noi în proiectul TE-1 a fost acela de a aduna feedback-ul important al clienților cu privire la ceea ce își doresc cu adevărat motocicliștii de la motocicletele lor și de a înțelege cum poate oferi o motocicletă electrică experiența pe care și-o doresc motocicliștii. Acest lucru include luarea în considerare a stilului de pilotaj, a autonomiei, a senzațiilor și a caracteristicilor de putere și cuplu, precum și a ergonomiei și a comenzilor motocicletei. Ținând cont de toate aceste informații, am început proiectarea șasiului concentrându-ne pe reunirea tuturor elementelor de pe prototipul TE-1 într-un mod care să ofere o experiență de pilotaj nouă și incitantă, dar în ultimă instanță familiară. Am început să definim interacțiunea dintre grupul motopropulsor și baterie prin utilizarea rafinamentului software-ului pentru a oferi o livrare de putere și un răspuns al accelerației entuziasmant, care oferă un control excelent și este intuitiv pentru pilot. În general, în ceea ce privește stilul, am dorit să creăm ceva proaspăt și interesant, dar care să reprezinte o evoluție naturală a mărcii Triumph. Ceva dezirabil în sine, cu un ADN Triumph distinctiv, și cu siguranță nu ceva care este diferit doar de dragul de a fi diferit. Împreună cu partenerii noștri suntem încântați să vedem cum progresează un vehicul demonstrativ atât de interesant, care încorporează tehnologia de ultimă oră necesară pentru a ghida strategia pentru viitoarea foaie de parcurs a motocicletelor electrice de la Triumph. Echipa este mândră să conducă un proiect atât de inovator, puternic și dinamic, împreună cu un grup fantastic de parteneri, care în ultimă instanță ar trebui să plaseze ingineria și designul britanic în fruntea viitoarelor tehnologii pentru 2 roți."